Thai News

krabi sine Sjø kuer blir drepte av Longtail båtene .

Utafor Krabi er Adaman sjøen hvor d er mange Sjøkuer , men over 72 dyr er funnet døde di siste to årene. Man antar at tusenvis av Longtail båteier er årsaken.

Sykehusdirektøren som rømte fra Thailand pga underslag og hvitvasking av penger har overgitt seg i går. I høst ble d avdekket flere falske privatklinikker med falske leger og sykepleiere. Take Care !!

En Thailender ble tatt for å selge tiger skinn til 200.000 baht. Tigre er en veldig utsatt dyregruppe da di driver med oppdrett i templer for organsalg til potens industrien i Kina. Så neste gang du betaler for å se Tigre i templer så er du med på å finansiere denne lugubre industrien. Ikke kjøp Tiger balm heller.

Hyppig skjer d båtforlis med ferger òg Longtail båter med tragisk utfall.

En falsk mc drosje fyr ble tatt – hadde på seg lisence vesten og fraktet fulle kvinner hjem til seg selv hvor han voldtok og filmet dem .


Fake AirPod 4 – AirPod Max

Got the new fake model today

I was afraid of this AirPod 4 model – but they fitted very good into my ear.

And Wow how much they sounds better than my other pod models.

Playing Billie Elish : Birds of a Feather with Dolby Atmos is so much more space and air between the instruments.

1000 Thailand Baht


UFO over Thailand

Hanen utafor her i Thailand starter tidlig med å kakkle – den varsler Sola og Lyset.

Om noen kommer til å se Lyset fra Ufoene i går kveld avgjør TikTok algoritmene.

Var hos skredderen i går kveld og prøvde den ene buksa jeg har bestilt. Litt mere tilpasning så er den helt topp.

Da han så di to stikkene på hånda så sa han at dette er slangebitt fra den grønne tre snoken.

Hadde en hyggelig time i gay området i Jomtien. Spiste en pizza og to alkoholfrie drinker.

Rart – jeg har rett og slett ikke lyst på alkohol her.


Har vært litt på Tik Tok nå.

En plass hvor du belønnes med poeng for sosialt engasjement og straffes konsekvent om du bryter «samfunnets « regler. enten havner du over 200 likes eller så havner du under på første nivå.

Ikke prøv deg på ironi , kritikk eller alt som kan oppfattes som krenkende.

Følger du den kinesiske samfunnsmodellen så er du på nivået over 10.000 seere.

Så i går gjorde jeg alt bevist feil – la ut en fake Ufo video og vil se hvor den havner i seertall.

D beste jeg har er litt over 1000 på di fleste videoene men har fort havnet ned hos paria klassen på 150.

I dag vil jeg være på stranda i Lyset , men drar ikke opp til parsell 24 hvor di kinesiske snokene bor.


La ut en fake «UFO» video på Tik Tok

Paria nivået i Kina

Hoven

Men i livet

Har jo tidligere vært innlagt pga vepsestikk så jeg er glad jeg slapp d her i Thailand.

Har jo reiseforsikring i orden og utlendinger er jo god butikk for sykehusene her.

Var en gang på sykehus i Krabi. Velorganisert med egen ledsager som viste veien til alle stasjonene. Da hadde jeg akutt nyrestein s problemer.

Ble hoven oppover håndleddet i går kveld. Kunne ikke lukke fingrene mot hverandre.

Så lenge pust og hjerte fungerte normalt så var d jo bare kroppen som snørte seg sammen ved å bli tykkere – for å hindre giften i å spre seg oppover .

I natt da jeg våknet så var hevelsen mindre.

Da har 180 mg med antihistamin hjulpet. Damen på Farmacia er hyggelig selv om hun lopper meg for 280 baht for en eske.

Deilig – så i dag blir jeg ved bassenget. Di flyvende hollenderne er her ; ler og har d morro.

Snart dukker vel den russiske freds delegasjonen opp. Blitt kjent med ett hyggelig engelsk par som fortalte meg om jobb som megler mellom pub driver og ølselskap.

Valdres mannen er vel på Sjømannskirken for å bytte bøker. Hyggelig fyr.

Klientellet her er allsidig.

En deling – pene bokstaver og fint bilde av Sola

आज मैं हिन्दी के श्रेष्ठ कवि स्वर्गीय दूधनाथ सिंह जी की एक कविता शेयर कर रहा हूँ| दूधनाथ सिंह जी की अधिक रचनाएं मैंने पहले  शेयर नहीं की हैं| लीजिए …

कन्याकुमारी : सूर्योदय : सूर्यास्त

Mannen fra Irkutsk

Skinner Livet i Russland ?

Her kvitret fuglene så nydelig da jeg gikk til stranda. Gikk litt lengre bort i dag – parsell eieren sa han ikke hadde sett meg på ett år. D stemmer nok.

Fortalte han om kne protesene og vi hadde en hyggelig prat.

Jeg kjente meg både hjemme og velkommen.

I går var d jo solstol fri dag på strendene i hele Thailand. D ble jo og innført røykfrie strender og ett alkoholsalg forbud enkelte timer på dagtid.

Ingen tvil om at livet skinner bedre i Thailand etter disse myndighetenes reguleringene

Dermed oppholdt jeg meg i bassenget i går : dette er jo ett av di større bassengene og temperaturen i vannet holdt godt over 31 gr.

Snakket med Ivan fra Russland. Han fortalte meg at byen hans heter Irkutsk og ligger rett nord for Thailand og Mongolia. Bildene viser en nydelig storby på over 600.000 innbyggere og er vennskapsby med Strømstad !!

D er jo trist at storkonfliktene overskygger d menneskelige livet fra å Skinne.


Planet – Farge og Ukes Kalender

Thailands Colour Dress Code

Søndag

Fargen er Rød (oppstår ved en Soloppgang)

Guden er Surya ( Solen)

Planeten er Solen


mandag

Kles Fargen er Gul

Guden er Chandra — Månen —

Thaiene kler seg gjerne i gult for å hedre King Rama x

Måne Vognen trekkes av en Antilope

Gult til ære for Kongen.

Tirsdag

Kles Fargen er Rosa

Planeten er Mars

Guden er Mangala

Pink Tirsdag
Mars

Onsdag

Fargen er Grønn

Planeten er Merkur

Guden er Buddha

Grønn kleskode

Torsdag

Farge er Oransje

Planet er Jupiter

Gud er Brihaspati


Fredag

Fargen er lyse blå

Planeten er Venus

Guden er Shukra : Harmoni og skjønnhet.

Lørdag

Fargen er Lilla

Planeten er Saturn

Guden er Shani


Håper dette har vært interessant.

I Natt

Var jeg og min avdøde Mor på tur .

Vi handlet julegaver sammen . Vi hadde reist til nærmeste tettsted som er Ørnes i Nordland og jeg kunne knapt være fem år.

Problemet er at jeg har nesten ingen å handle julegaver til , mange ønsker ikke gaver og når ant kal sies det er endel som ikke fortjener å få noen oppmerksomhet fra hverken meg eller mine foreldre.

Så dilemmaene er dermed mitt eget og må løses av meg selv uten en foreldrefigur til å holde handa mi og hjelpe meg å velge.

Jeg må utvide horisonten min – men d blir jo vanskelig når jeg har en vannskadet leilighet som ingen vil betale for å fikse.

Må jeg virkelig avlyse neste reise i februar ?