Feberfri

Etter 24 timer er jeg blitt feberfri.

Har vel sovet mesteparten av tida og ikke spist- såd var deilig å våkne kl 6- ta heisen ned til bassenget og ta noen få svømmetak i bassengvannet.

D er voldsom forskjell på nyhetene i Norge og d man får opp på Tik Tok.

Husker du nyheten fra USA – McMartian pre school – 300 barn forteller om overgrep nede i skolens tunell system. 7 år lang rettssak som ender med at all tiltaler blir frafalt og ingen blir tiltalt eller domfelt.

Ufattelig da – høyst sannsynlig i dag.

Morgenstund ved bassenget

Ett Gynekolog senter i USA rammes – E betaler inn jevnlige bidrag til sjefens konto ( Landon ) . d leveres også inn ti kasser med ukjent innhold til sentret.

Blir gen manipulering/ cloning / fostre mm / ulovlige aborter ett tema her hjemme ? At E ville spre sine gener videre er vel klart for mange.

At mormon kirka er involvert med sine anti gay programmer er også dokumentert. Noen kjenner vel til programmet for å lage silke av edderkopper : her er barn involvert og skoleprosjekt med sjøfly ut til deres « øy «.

Syvende dags adventistene hadde sin skandale på øya Pitcairn hvor jeg har vært. Her ble ofrene gjort ansvarlige.

Man kan begynne å lure på hvor dypt dette henger i sammen.

Bilder av Trump og Maxwell sammen før M «tok sitt eget liv» utafor gran Canaria.

Og ja Engelske Mandelman ledet etterforskningen. Han som gikk av i England. Starmer overtok etter han. Da var d jimmi Saville som ble «benådet «

Jeg har spist min frokost på verandaen god er på tide å gå ned til bassenget i noen timer.

Standing on the Air balloon

Drømmer du ikke mere sier du ?

D er kanskje like godt – ble etter hvert god venn med Bjørnen som ville spise meg og lærte meg å fly når jeg skled ned fra en diger luftballong

Death and the Life Giver

Så en fra Russland i går. Hadde lagt merke til han før når jeg går litt på stranda . Nå snublet han med krykkene sine når han prøvde å komme opp fra sjøen. Han manglet ett bein.

D er lett å fly da

Ready to Jump ?

Snakket med en fra Canada i går. Knakende kjekk så han måtte jeg jo få kontakt med. Bare å hoppe i det ; miste usikkerheten og all sjenanse.

Gikk min to km lange kveldstur – jeg er så heldig å ha fått nye knær – russeren kom seg opp fra sitt mareritt og den Canadiske Bokse dommeren druknet sine sorger i en rekke kalde øl.

Så møtte jeg Dansken. Han delte mange fine historier som fikk meg til å fly i mine drømmer.

I know the feeling – freight.

Min gode venn F og jeg utvekslet noen tilsynelatende totalt forskjellige synspunkter på Gud. D er nydelig at noen bryr seg.

Min gamle god venn H skrev noen fine meldinger – min datter sendte meg ett nydelig bilde av di første Solstrålene som kom inni stua – nydelig – samtidig som d knøt seg i magen.

Mose

var ikke der mere på sin kosepute i vindus karmen

The First Sun rays

En ny dag har startet her i Thailand.

Takk at du følger med på balongferden.

A dive into the Deep to see the Light

Strand eller Basseng

Har vært noen dager ved bassenget. Nydelig vann , herlig å svømme og en hyggelig svensk eldre Tant som skravler hull i hodet på meg. Hun er morsom og har mye interessant å fortelle. Bra distraksjon fra Epstein og min andre store interesse –

Nei da tenker jeg ikke på Menn , men på UFO ene

Like flyktige begge to

D har jo vært nye lys i Hessdalen som har vært filmet i god kvalitet i dagslys. Kan minne om lysende kuler som glir oppover fjellsiden.

Så er d di amerikanske intervjuene av personell som har øyevitne observasjoner og enkelte ganger direkte samhandling og kommunikasjon med disse utenomjordiske eller underjordiske skapningene.

Jo lengre tiden går nå etter Ai videoene har kommet – jo flere falske videoer.

En viktig alarm 🚨 er når videoen består av under 8 sekunders clip. Da er den garantert generert av en video app og fake.

Videoen kan være lang, men clippene korte ; fake.

Her forteller denne mannen en historie fra Roswell i usa hvor mye startet. Han sier Eisenhower ville invadere dette området og fikk åpnet en del områder og hangarer i Area 51.

D denne mannen beskriver er farkoster laget av ett slags aluminium folie som er utrolig lett da det ikke følger vanlige gravitasjons regler.

Intervjuet er langt – mannen vil lette sitt hjerte etter ett helt liv i påtvunget taushet og cover up historier.

Mannen døde av sykdom en tid senere og man både hører og ser at han forteller dette på sitt «dødsleie»

På denne tik tok siden finnes d hundrevis av slike intervju .

Nå kommer Spielberg med ny storfilm i sommer.

Day of Disclosure

Han rappet tittelen fra dokumentaren « The age of Disclosure « som kom i høst.

Like før d var d gitt ut en video fra ett helikopter som fraktet ett digert metallisk EGG. 🥚

Noe nytt skulle muligens klekkes 🐣 ut.

Barber med di rare øynene.

Nå får jeg rusle meg en liten tur på stranda.

Rufus – min beste venn

I natt drømte jeg om Rufus

Han er ett vinterdyr. Elsker snø og kulde. Snuuuuser den minste matbit på flere hundre meters avstand. Han bor hos Arja i Stockholm og har akkurat mistet sin katte samboer Mose.

Dem kunne godt sove sammen og levde fint side om side.

I natt gravde Rufus ett hull i bakken. Gravde seg dypere og dypere , lengre og lengre bortover under overflaten. Helt til han ikke kom seg opp og ut.

Kunne høre Hjerteslagene Ebbe ut.

Våknet litt over 7 og samlet bade veska mi og gikk ned for å svømme. D er litt kamp om skyggen i bassenget så d passer fint å være morgenfugl.

I dypet av vannet er d nydelig å gli fremover og bortover. Under overflata og jeg hører mitt eget hjerte og mangler luft når jeg tar doble svømmetak.

Sola kommer opp

Helt magisk rød der jeg glir opp fra dypet i mitt indre

E Filene fører meg dypere og lengre bort fra overflata frem til jeg mister meg selv og d. Rikelige livet.

gjennom Døden og inn i Lyset

Frimerke Årbok

Frimerker fra Thailand

I går fikk jeg kjøpt årsboken for frimerker i Thailand 2024 av en dansk bekjent som var i Bangkok for å kjøpe en bok til seg selv.

Jeg betalte 850 baht for den pluss noen ekstra frimerker – ett som må være verdens lengste frimerke.

Mange var profilerte og med glansbilde aktig utseende. Utrolig flott samling.

Jeg samlet frimerker som barn.

Jeg samlet avis logoer

Jeg samlet bil nummer

Jeg samlet servietter

Jeg hadde ett indre liv allerede som barn –

Glimmer Stenen

Valg i Thailand – Nei d har jeg ingen peiling på

Men d var andre lørdagen på rappen med stengte barer og med kun vann servert til maten på restaurantene.

Gikk min vanlige kveldstur og live streamet litt på tik tok.

Kameraten min fra Stathelle reiste hjem i går , men prater mye med ett gulligt svensk par ved bassenget. Hun er veldig opptatt av Lars Leirin som faktisk har galleri i Kragerø – eller mente hun Norèn ?

Gu vad tråkit d kan vara !

E du Nord ?

Bang sa d neste sekund etter at jeg sa mitt eget navn.

Ryggsekken lå på gulvet – d er første gang den har falt ned på gulvet. D er heller ikke ofte jeg sier mitt egen navn. Nå gjorde jeg d etter å ha vært i bassenget og vært i dypet av meg selv.

Gikk bort til ryggsekken. Er d noen her ?

Tittet på veggen over sekken. Et maleri. Ett kjøkken Ett barn. ett ildsted.

Minnene kom. Min egen far som bygde sitt eget hus i nord – med Peis og Skifer fra Alta.

Tårene kom. Er d du Pappa ? E du Nord ?

Herregud hvor jeg savnet min pappa da han var på sjøen. I ett helt liv kjennes d ut som. Flere måneder var han borte – på en Fiske tråler. Fisket opp Lodde i slutten av 1960 og begynnelsen av 1970 årene.

Pappa døde for ikke lenge siden.

Nå svømmer jeg i mitt eget liv. Mot Solen som brøt gjennom skyene i morges kl 7.

Vassdalsvik fra ferge kaia / Stork området

Utsikten fra vårt hus

Her lærte jeg å svømme i is vann.

Her gikk vi på skøyter om vinteren.

Her gikk jeg på den øverste tinden som barn.

Her var jeg på min siste tur med Gert.

Gikk alene opp

D var der oppe på toppen jeg tok med meg en sten.

Stenen var av glimmer. Formet som ett fjell.

Glimmer stenen tok jeg å la på graven til min bror som var så glad i og ga hele sitt liv til

Glimmer Twins.

Mot Lyset – dette er en annen viktig historie.

Hvor er dere alle sammen ?

Hører veldig ofte på Nord Norges nye Nasjonalsang

Er Du Nord ?

Jeg husker for mye av Nordland – d gjør egentlig mest vondt selv om minnene og luktene også er gode.

Av Finnmark husker jeg like mye men på en annen måte.

Hva hjelper d å huske – jeg vet jo hva som ligger der av minner. Kanskje d hadde vært bedre å fortelle historiene som ingen kjenner fullt ut.

Den Tyske historien , som min tyske venn Gert kunne kaste mere lys over :

den om Pasternack og Dokka.

Den historien inneholder Krig , sult , Engler , død , romantikk og flukt over grenseposter , men også om gråt , umulige Muligheter , resignasjon , innsikt og aksept

Jeg har ingen lesere – ingen som vil høre og mine egne sperrer på å fortelle er mye større enn dette.

Så savnet jeg Ulldotten Mose – hun gikk bort forleden . Alle går bort og snart er d min tur – d bestemmer jeg heldigvis ikke selv , tenker jeg samtidig som tårene renner , her jeg svømmer kl 6 oo mot Sola som er i ferd med å komme opp.

Hvor er du Mose ?

Hvor er dere Alle Sammen ?

Tsailand

Ny nakkepute

D lønner seg å kunne telle til fire på Tsai år man skal kjøpe noe på stranda.

Nung Song Sam Si

Hadde en fin kveld i går. Traff en bekjent fra Brotorget og vi sludret en del. Selvfølgelig mye nett på meg også. Neppe så mentalt sunt av .

Desto bedre å ta en power svømmetur kl 7 i morges. 4 lengder bryst med doble arm tak og to lengder med Crawl også med to arm tak for pust. Er fremdeles for tjukk og pusten blir litt hektisk.

Nydelig frokost på verandaen og rusleturen ned til stranda er en flott opplevelse. Får tenkt på Mose og lyttet til fuglene som kvitrer.

Thailand er noe eget. I Morgen er d valg. Tre partier men d er kongressen med militær folkene som bestemmer selv om folkets parti eller di andre har flertall. Dem om D.

Hva med kuldegradene i Norge og Sverige ?