Kvitre Kvitre

Eller Twitter som d heter

Flott lørdag i går. Endelig fant jeg favoritt pitsaen jeg pleide å kjøpe i Sør Thailand. Forskrekkelig liten men tredobbel tykkelse.

Tok min vanlige kveldstur rundt kvartalet og tok en Soda på en plass jeg vanligvis ikke sitter. D var tradisjonell Thai dansing og ganske trivelig.

Har godt sovehjerte selv om jeg leser allverdens skrekkelige ting – d løser litt opp i mine egne mareritt .

Titter ikke på tv – en gang i Blandt for å få med meg noen nyheter fra Thailand. D er jo obligatoriske klipp alle kanalene må sende , men di velger rekkefølge og kommentar selv. Da blir d mye kongelig – d klippes snorer her og utdeles mat poser der. D kravles bokstavelig talt på gulvet og knebøy så dype at man kan konstatere at d ikke er noen proteser der nei.

Vi hilser alle med å holde begge håndflatene opp under haka – men d rekker ikke : hendene skal løftes høyt opp mot panna.

Så di Kniksene som praktiseres hjemme er smålig – venter nå bare på MM sin medie opptreden – personlig så mener jeg at nå må kongehusene avskaffes .


Religion er opium for Folket

Marx hadde nok rett da , men nå :

Entertainment er opium for Folk

Nå er d ikke mitt eget sitat , men Jordan Maxwell som på en utrolig måte avslørte kristendommens skjulte sannheter via språklig kunnskap , symbol forklaringer og sammenligninger med opprinnelige religioner.

Men sport og tv underholdning forhindrer folk i å tenke selv .

Som historien om Hollywood hvor Mikke Mus holder en magisk tryllestav ( wand på engelsk )

Opprinnelsen er Druidenes Stav som er laget av Holly treet : Holly Wood

Du vet den som ble knekt under begravelsen til Dronning Elisabeth som var Druide .

Historiene hans er fengslende – d skal mye kunnskap til å både bekrefte eller avkrefte innholdet.

🧙🪄🧙

Han hadde flere intervjuer både med David Icke ( han med di kongelige Reptilene ) og Zekharia Sitchin ( han som oversatte akkadiske leirtavler og skrev boka : Den 12 planet ).

Om Charles har en magisk tryllestav – neppe – d meste rakner vist også der i gården.

Ha en fin søndag med AI gnosis og dropp all denne sporten er du grei.


Disclosure

Folk snakket nå

Truslene fra militæret var effektivt i 50 år – men ikke nå lengre.

Først Høringene i USA senatet – så dokumentaren : Age of Disclosure og en litt humoristisk kommentar fra Clinton om at Alien 👽 are Real , men han hadde ikke sett noe eller fått noen opplysninger som president. D gikk vel bare noen timer før Trump ble intervjuet og gamblet om at Clinton hadde gitt ut hemmeligstemplet info og skrev på sin app at han krever innsyn og frigjøring av UFO filene.

D er nok av historier fra øyenvitner – nå må hangarene åpnes hvor d blir påstått at d finnes kræsjede farkoster og biologiske deler.

URI Geller er stadig frempå og forteller om disse hangarene og en gigantisk UFO i Korea som er uflyttbar og måtte bygges inn i en konstruksjon for å skjules. Den bygningen bør jo være lett å finne.

Historien til en Australsk rektor er også troverdig hvor flere hundre elever ser 3 sigarformede objekter hvor ett lander for militære tramper inn med truslene sine.

Vi lever i en fantastisk tid om d ikke hadde vært for Trump og alle E Filene.


Måtte sove

9 Timer

I går var d noen lokale guffne nyheter om bl.a. funn av ett åpent kloakk rør ned i sjøen her i Jomtien.

Så i dag er jeg i bassenget , men så dukket basseng rengjøreren opp med en diger blå kjemikalie tank som han pøste ned i bassenget så d oppsto en fin tåke rundt vannet.

En annen snodig nyhet var at politiet hadde infiltrert en løvekostyme danse gruppe – som førte den til noe stjålet tempel gjenstander.

Chang Mai tigrene som døde er nok en fryktelig sak. Nå må turister slutte med å oppsøke disse parkene med både slanger , krokodiller , tigre og elefanter.

Templene er jo ikke bedre med sin produksjon av ulike tiger balsamer utplyndret av dyrene i fangenskap.

Dette er Thailand – men jeg trives godt så lenge jeg unngår disse stedene – for dem er d mange av både i Templer og rundt omkring – så i dag er d Basseng .

Ha en god Helg.


20 februar og 32 grader

Nydelige dager – er så fornøyd.

I går var Rufus i narkose – fikk tannrens.

Både mennesker og dyr blir slått ut av narkose.

Har lovet at jeg aldri skal ta flere operasjoner etter begge kne byttene. D var jo lang opptrening både før og etterpå.

Her starter dagen med 30 knebøy , 20 fot løft , noen runder i bassenget og 100 bøy/ strekk i vannet på hver fot. Di fleste dager blir d noen km gåing hver dag .

Om jeg ikke gjør dette så blir balansen en annen og vakler litt når jeg da går.

Var jo hyggelig at Andru fikk uvented besøk på sin bursdag. Muligens trodde han at noen hadde kledd seg litt opp for anledningen og ventet på at ett horn orkester skulle spille opp Jeger marsj.

D er jo en rettsak nå om menneske jakt både under jugoslavia og i flere andre stater med krigs lignende oppstart.

Bare di rike har råd til dette men er d sannsynlig ?

Denne fredagen er jeg på stranda. Laget en fin minne video i går ifra min barndoms bygd .

Ha en riktig fin helg

Håper den blir mindre groggy enn den Rufus hadde.


Strand løvene

Alle går seg en tur nede på stranda – d skal være 33 grader i noen dager nå etter ny månen.

D blir veeeldig varmt ved bassenget da så jeg er under en gylden parasoll nede ved sjøen.

I går smakte jeg på en Pepsi med jordbær 🍓 smak. Minnet meg om barndommens slikkepinne.


Mary

Var mye mere enn Huntington’s – men sykdommen preget alt med voldsom kraft.

Når blir Smerten borte og hun kan få skinne like klart som hennes latter kunne høres ?

Jeg vet ærlig talt ikke – det er mange år siden hun døde og mange av oss husker husker fremdeles minnene som om d var i går.

Som da vi dro til Ørland og våknet til styrtregn og nærmest oversvømmelser rundt teltet – Men Mary laget pannekaker både til Arja og meg.

Rart – nå bor Arja i Sverige 🇸🇪 og i fjor hadde jeg en nydelig dag sammen med dem ute i skjærgården – en annen øy – men samme gleden over hva livet kan gi.

Evig takknemlig Mary for alt du ga oss.

Morgenene i Thailand

En glede

Livet mitt har slett ikke alltid vært en dans på roser.

Hvor mye dumt jeg gjorde – prioriteringer som fikk negative konsekvenser for andre og ikke minst ting jeg mente og sa.

Så sitter jeg her og er fornøyd – ikke med meg selv , men hvordan situasjonen er.


Den Norske valutaen har styrket seg.

Norges Bank kjøper tilbake Norske Kroner pga olje, strøm og gass handel. Noe selges i Dollar og noe i Euro – så nå må dem veksle bort tonnevis med sedler i Norske papir penger.

Passer greit for meg å hente ut Thai baht for å betale husleia i neste uke.


D var deilig å få vasket leiligheta litt grundigere i dag. Hadde overskudd etter å ha svømt noen runder i bassenget i morges.

Leiligheta er fin som den er og d er også en glede å sitte på verandaen både med frokost og middag der på ettermiddagen.

I går var d 34 grader i en av timene. D er mye .

Selv om nordlendingene skryter av sånne temperaturer om sommeren der nord. Tja -kanskje d hadde vært hyggelig med en tur dit – men jeg prioriter å dra til Arja i sommer.

Ser du –

mine valg får konsekvenser


Nymåne og Kinesisk Nyttår

Start

Her smelles d kinaputter fra solen kommer opp og Hanen galer .

Ja Hanen er sentral her i templene. Den finnes figurert og i levende live – enn så lenge – kaklende om Solens fremkomst , men nå dreier d seg om måne syklusen.

Religionenes kamp om Solen og månens gunst har vart lenge. Månen var lenge dominerende da den lyste om natta. Solens dominans var om dagen.

sol Invictus mot Måneguden Sin .

D er derfra ordet Sinagoge stammer fra. Feiret ved mørkets frembrudd enten Fredag eller Lørdag. Alt etter region.

Nå protesteres d heftig mot den amerikanske guden Maloch som stekte barn inni en metall okse – som en protest mot Epsteins filenes groteske avsløringer.

Baal/ Bull er I fra den astrologiske tidsperioden da Oksen var tids tegnet med sin måne sigd / horn.

Hjemme dyrkes S-OL lekene fra Helios kulten i Hellas . Ikke så dum opprinnelse. Jeg har selv vært å sett den opprinnelige arenaen med templene og alle sol relaterte innretninger. F.eks. er jo diskos skiva bare ett symbol på Sola. Spydet skulle kastes inn i en Sol , løpene var to ganger rundt ei en sirkel sånn at d ble 365 m.

Kanskje vi like så godt skulle la Kineserne dominere med sin kultur og også ta avstand fra den amerikanske regimet. D har pågått for lenge.

Festen er i gang her i hvertfall.

Nærkontakt på byen i går kveld

Endelig tilbake på stranda – d er søndag. Har snart vært en måned i Thailand nå. Lurer på hvordan d går med blomstene mine. Lyset er kommet tilbake selv om d var 14 minus i natt.

Valentines – hvorfor er d ingen sånne «arrangement» som jeg gleder meg til – 100 ballonger og så er d romantisk ? Nei d har livet lært meg og d har jeg opplevd : d dreier seg om noe annet.

Så nærkontakten i går kveld var med 3 mygg .

D er derfor jeg har en ok leilighet – alt er bedre der.

Men jeg savner mine der hjemme

Alt er bedre der